Чим стратегічний маркетинг відрізняється від маркетингової стратегії

Стратегічний маркетинг — це процес довгострокового планування, метою якого стає розробка маркетингових заходів або ж цілісної стратегії, що дозволить компанії досягати поставлених бізнес-цілей шляхом створення продуктів, що мають високу споживчу цінність.

Тобто стратегічний маркетинг — це процес планування, а маркетингова стратегія — це безпосередньо результат цього планування. У цій статті розглядаємо особливості стратегічного маркетингу — що є основою метою та і чому полягає відмінність від інших видів маркетингової діяльності.

Стратегічний маркетинг — мета та основні задачі 

Стратегічний маркетинг — це процес планування, розробки та реалізації маневрів, щоб отримати конкурентну перевагу в обраній компанією ринковій ніші. Цей процес необхідний, щоб намітити та спростити схему головних цілей компанії, та знайти найефективніші способи їх досягнення. Наявність стратегічного маркетингу відрізняє компанії, що впевнено і стабільно ростуть, від тих, що встигли потонути в операційній системі. Можна сказати, що чітко прописану та економічно доцільну маркетингову стратегію визначає найчастіше успішне поєднання потреб клієнтів з найбільш ймовірними цілями.

 Стратегічний маркетинг закриває одне з основних питань у бізнесі — ким має стати компанія через 5-10-20 років. Основна ціль або мета — задовольнити потреби клієнтів.

Чим відрізняється стратегічний маркетинг 

Відмінності стратегічного маркетингу від інших видів маркетингової діяльності:

• Для аналізу зовнішнього середовища, потрібні дані про ситуацію на ринку, економіку, політику, соціальну та технічну сферу.

• Для визначення цільової групи споживачів, необхідно оцінити їхні можливості у соціальному та фінансовому плані. І тому компанія визначає, які товари купують клієнти, що пропонують конкуруючі фірми.

• Компанія має відстежувати, які товари не мають попиту, і виводити їх з асортименту, контролювати попит на продукти, що випускаються, періодично створювати нову продукцію, у тому числі товарні групи, виводити їх в ранг вкрай необхідних для покупця.

• Компанія має створити проєкт товарообігу та проаналізувати ринок у рамках реалізації збутової кампанії.

• Щоб зберегти своє становище та статус конкурентоспроможного учасника, важливо стимулювати покупців на придбання товару. Це робиться у вигляді проведення рекламних кампаній, застосування системи знижок, розпродажів.

• Для зростання економічних показників потрібно змінити цінову стратегію.

Основні кроки для створення ефективного стратегічного плану

Виконання робіт на кожному з цих кроків повинно призвести до формулювання чіткого стратегічного плану або ж стратегії: 

  1. Визначити цілі та конкретизувати місію компанії.
  2. Вивчити та оцінити оточення — конкурентне середовище, загальний стан ринку.
  3. Розробити стратегію, включаючи такі компоненти, як SWOT, бюджет, маркетинг, ціни та дистрибуцію.
  4. Реалізація стратегії — приведення стратегічно плану в дію.
  5. Оцінка та внесення необхідних коригувань у плани.